[O2] Kody błędów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maupa_com
    Classic
    • 2016
    • 1

    [O2] Kody błędów

    Kazdy majac nawet podstawowy pakiet CP za 9,9 w promocji, potem za 19,9 a teraz to chyba 29,9 ma 5 kanalow volleyball.
  • miki1979
    Drive
    • 2013
    • 70
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #2
    [O2] Kody błędów

    Witam
    Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędów zczytanych dziś z mojego szkodnika.

    Błędy radia (00872 i 00873) są oczywiste więc nie wymagają komentarza.

    Błąd - 00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers - podejrzewam, że spowodowany jest działaniem takiego magicznego odcięcia zapłonu, ale mogę się mylić także wszelkie sugestie bardzo wskazane.

    Błąd - 01049 - Supply Voltage Term 50 - jest dla mnie zagadką, ale pojawił się tylko raz i po wykasowaniu póki co nie wrócił.

    Większy problem jest z błędami silnika:
    - 000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
    - 000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low

    Oba błędy pojawiły się dzisiaj i wracają jakiś czas po wykasowaniu.
    Czas pojawienia się pierwszych błędów pokrywa się mniej więcej z czasem mojego wyjazdu z myjni.
    Czy mogli mi coś uszkodzić podczas mycia ? Gdzie szukać tych czujników ? (czytałem, że gdzieś przy intercoolerze, ale jakoś nie mogę tego znaleźć - może za słabo szukałem a może było zbyt ciemno). Jest szansa, że czujniki wrócą do sprawności po wysuszeniu ?

    Wszelkie sugestię mile widziane i za wszystkie z góry dziękuję.



    Wklejam całego loga - może się przyda w diagnozie.

    Tuesday,20,November,2012,17:28:25:10074
    VCDS Version: Beta 11.3.0
    Data version: 20121206



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Chassis Type: 1K0
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72 76

    VIN: TMBHK21Z782230608 Mileage: 161520km/100363miles

    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: Malfunction 0010
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    76-Park Assist -- Status: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 06J-907-115-BZB.lbl
    Part No SW: 1Z0 907 115 J HW: 1Z0 907 115 B
    Component: 1.8l R4/4V TFSI 0030
    Revision: A2H12--- Serial number: SKX7Z0H832F0IX
    Coding: 0203000318070060
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3C7330C3034F

    2 Faults Found:
    000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
    P0106 - 000 - - - Intermittent - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 10100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 7
    Mileage: 161514 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 16:21:24

    Freeze Frame:
    RPM: 797 /min
    Load: 15.7 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 86.0°C
    Temperature: 57.0°C
    Absolute Pres.: 970.0 mbar
    Voltage: 13.716 V

    000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
    P0237 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 117
    Mileage: 161514 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 16:21:30

    Freeze Frame:
    RPM: 767 /min
    Load: 14.9 %
    Speed: 1.0 km/h
    Temperature: 86.0°C
    Temperature: 55.0°C
    Absolute Pres.: 970.0 mbar
    Voltage: 13.716 V

    Readiness: 0000 0001

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.lbl
    Part No SW: 1K0 907 379 AF HW: 1K0 907 379 AF
    Component: MABS MK70M 0104
    Revision: 00H32001
    Coding: 0016641
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 76E7E2EB7DE3

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-820-047.lbl
    Part No SW: 1Z0 820 047 K HW: 1Z0 820 047 K
    Component: Climatic PQ35 140 0909
    Revision: 00140009 Serial number: 00000000000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3B7133DF0641

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
    Part No SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
    Component: Bordnetz-SG H54 2602
    Revision: 00H54000 Serial number: 00000005953484
    Coding: 018C0F211004140043110D000000000000097F075C10040C00 0000000000
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 33611BFF2E11

    Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
    Component: Wischer 290808 022 0601
    Coding: 00055223
    Shop #: WSC 73430

    2 Faults Found:
    00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 10
    Reset counter: 74
    Mileage: 161328 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    OFF
    Voltage: 12.15 V
    OFF
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    01049 - Supply Voltage Term 50
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00111100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 38
    Mileage: 161513 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    OFF
    Voltage: 12.40 V
    OFF
    ON
    ON
    OFF
    OFF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
    Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
    Component: Q2 AIRBAG VW8 020 2300
    Revision: 05020000 Serial number: 0038PD26JJ8H
    Coding: 0020786
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D753DC71855

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN
    Component: J0527 051 0101
    Coding: 0000012
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 7F0907CF52D9

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
    Part No SW: 1Z0 920 812 F HW: 1Z0 920 812 F
    Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1614
    Revision: V0006000 Serial number: SKX7Z0H832F0IX
    Coding: 0003101
    Shop #: WSC 00011 888 96745
    VCID: 37792FEF3A69

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
    Part No SW: 1K0 907 530 Q HW: 1K0 907 951
    Component: J533__Gateway H16 0202
    Revision: H16 Serial number: 2700K0890300C6
    Coding: E9807F0E0002022302
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 356525E72065

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
    Part No SW: 1Z0 920 812 F HW: 1Z0 920 812 F
    Component: IMMO VD1 1614
    Revision: V0006000 Serial number: SKX7Z0H832F0IX
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    VCID: 37792FEF3A69

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 701 H HW: 1T0 959 701 H
    Component: Tuer-SG 006 1203
    Coding: 0000244
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3C7330C3034F

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.lbl
    Part No: 1K1 909 144 M
    Component: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901
    Shop #: WSC 73430 000 90108
    VCID: 356525E72065

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.lbl
    Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
    Component: KSG PQ35 G2 020 0204
    Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000
    Coding: 98801A085283407F3F04850500080F01807CA0
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 83010B3FBE31

    Component: Sounder n.mounted

    Component: NGS n.mounted

    Component: IRUE n.mounted

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 702 H HW: 1T0 959 702 H
    Component: Tuer-SG 006 1203
    Coding: 0000244
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D753DC71855

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
    Part No SW: 1Z0 035 161 C HW: 1Z0 035 161 C
    Component: Radio FO3 019 0040
    Revision: 00019000 Serial number: SKZ7Z3G0106192
    Coding: 0000400
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 2E570A8BC533

    2 Faults Found:
    00872 - Bass Speaker Rear Left (R15)
    011 - Open Circuit
    00873 - Bass Speaker Rear Right (R17)
    011 - Open Circuit

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
    Part No SW: 1K0 959 703 J HW: 1K0 959 703 J
    Component: Tuer-SG 006 1301
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 73430 790 1012544
    VCID: 37792FEF3A69

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
    Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J
    Component: Tuer-SG 006 1301
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 73430 790 1012544
    VCID: 387B2CD33777

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 76: Park Assist Labels: 1Z0-919-283.lbl
    Part No SW: 1Z0 919 283 B HW: 1Z0 919 283 B
    Component: Parkhilfe 4-Kan H04 0020
    Coding: 0000001
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D753DC71855

    No fault code found.

    End ---------------------------------------------------------------------

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #3
      miki ............................... nie zapłaciłeś abonamentu za gógla ?




      Wiem, strony po anglońsku, ale jest gógiel translatorrrr - kulawy, ale coś zrozumieć pozwala. Na powyższych stronach są opisane objawy, prawdopodobne przyczyny, sposoby usuwania usterek.

      Stawiam dukaty przeciw orzechom że tam nie trafiłeś (choć cenne jest to, że chciało Ci się pełnego loga zamieścić, to czasem pomaga)

      A te głupie ludzie siedzą za tym oceanem i jak te niedorozwoje wymiotują z siebie tą wiedzę, ale na co, jak potrzebujący nie są w stanie z tego korzystać Smutek mnie ogarnął...

      I nie wiem tak naprawdę co zrobić? Dokonać plagiatu i treść tych stron wkleić tu w posta? Nie chciałbym tego uczynić
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • miki1979
        Drive
        • 2013
        • 70
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Zamieszczone przez robreg
        [...]Stawiam dukaty przeciw orzechom że tam nie trafiłeś [...]
        Trafić trafiłem, ale z językiem murzynów lekko na bakier jestem (wiem, wiem - wstyd) i liczyłem, że może ktoś coś w ojczystym języku, w skrócie i najlepiej z własnego doświadczenia podpowie

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez miki1979
          - 000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
          - 000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
          G71 jako taki nie występuje na schematach :? , ale wydaje mi się, że jest on sprzężony
          z czujnikiem G70 czyli przepływomierzem -> na rurze filtru powietrza

          G31 jest na rurze intercoolera za chłodnicami

          te czujniki mają inne zasialania więc wątpię, aby nie było gdzieś prądu
          wypnij wtyczki, przedmuchaj powietrzem i spsikaj kontaktem

          [ Dodano: Sro 20 Lis, 13 20:57 ]
          a to:
          Zamieszczone przez miki1979
          00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
          008 - Implausible Signal - Intermittent
          i to:
          Zamieszczone przez miki1979
          01049 - Supply Voltage Term 50
          012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
          to na mojego nosa będzie kończąca się kostka/przełącznik stacyjki
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • miki1979
            Drive
            • 2013
            • 70
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Sporo tego dziś czytałem (choć bardziej odpowiednie byłoby określenie "przeglądałem na szybko") więc mogę coś mylić, ale wydaje mi się, że gdzieś się doczytałem, że czujniki te znajdują się w jednej obudowie właśnie gdzieś w okolicy IC.
            Może ktoś to potwierdzić ?

            Krzynol - ten błąd 00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers przestaje się pojawiać kiedy przełączę odcięcie zapłonu w stan serwisowy. Gdzieś kiedyś czytałem, że ten błąd może się pojawiać przy cytuje: "nieprawidłowo podpiętym alarmie" więc może to to.

            Stacyjkę będę miał na uwadze mimo iż do tej pory (choć auto mam krótko) fizycznych kłopotów z nią nie zaobserwowałem.
            Dzięki.

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #7
              Miki, nie zrozum mnie źle (m.in. dlatego wspomniałem o translatorze) - średnio na jeża opłaca się tłumaczyć spisane możliwie najtreściwiej podstawy to po primo, ale...

              A po drugie, logi profesjonalnie wklejasz. To plus. Na drugi raz wpisuj też gdzie informacji szukałeś, to takim oszołomom jak ja nie będzie robiło się smutno, tylko będzie od razu wiadome, że trzeba z ichniego na nasze tłumaczyć Koledze (bo się starał a brakuje mu szczęścia, wtedy nie ma problemu z pomaganiem). Wtedy też, kiedy widać, żeś nie leń, będzie się chciało z zapałem tłumaczyć z polskiego na nasze

              więc tak na szybko: 567 - zasilanie czujnika G31, lub czujnik G31 - na zapłonie kostkę od czujnika odpiąć, sprawdzić czy jest zasilany. Jak wygląda? Podobno tak:
              Kod:
              http://skoda-fabia-israel.blogspot.com/2012/07/map-sensor-or-charge-pressure-sender-g31.html
              262? Czujnik G71:

              na początek:
              Sprawdź okablowanie i / lub połączenia z / do kolektora / Czujnik ciśnienia barometrycznego (G71)
              Sprawdź nieszczelności kompletnego kolektora ssącego

              uwaga! znowu angloński, ale dużo łakoci:
              Kod:
              http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=84104
              - pokazuja nawet jak dziada sprawdzic:

              Przy nie pracującym silniku, ale zapłon włączony:

              Połącz się Vagcom / VCD
              Wybierz moduł sterujący silnika [01]
              Wybierz bloków pomiarowych [08]
              Wybierz grupę 10
              pola 2 i 3 powinny pokazywać zbliżone wartości.

              To tak na szybko, co można napisać. Jak ktoś ma mądrzejsze rady, staję w pierwszym szeregu słuchaczy
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10996
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez miki1979
                czujniki te znajdują się w jednej obudowie właśnie gdzieś w okolicy IC.
                albo jakoś tak?
                czyli G71 i G31 razem
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • robreg
                  L&K
                  • 2010
                  • 1195
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                  #9
                  Krzynol, jeden z nich to chyba czujnik ciśnienia doładowania (ciśnienia w kolektorze ssącym po turbosprężarce), a drugi to chyba czujnik ciśnienia atmosferycznego, na samym początku ścieżki, przez turbinką albo zupełnie poza kolektorem ssącym

                  [ Dodano: Sro 20 Lis, 13 21:12 ]
                  Zamieszczone przez krzynol
                  Zamieszczone przez miki1979
                  czujniki te znajdują się w jednej obudowie właśnie gdzieś w okolicy IC.
                  albo jakoś tak?
                  czyli G71 i G31 razem
                  czyli, że w jednej obudowie zrobili czujnik ciśnienia doładowania (niuchający ciśnienie w kolektorze po turbinie i IC) a drugi, w tym samym miejscu, niuchający ciśnienie otaczającego silnik powietrza atmosferycznego? Fajne

                  Krzynol a możesz zweryfikować, czy G71 w ogóle w TSI istnieje?
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10996
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    wiem, tylko, że na żadnym schemacie, w ogóle w całej ELSIe czujnik G71 nie występuje w tym silniku

                    ale tak sobie patrzę że ten czujnik nazywany jest manifold/map sensor
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • miki1979
                      Drive
                      • 2013
                      • 70
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez robreg
                      [...]czyli, że w jednej obudowie zrobili czujnik ciśnienia doładowania (niuchający ciśnienie w kolektorze po turbinie i IC) a drugi, w tym samym miejscu, niuchający ciśnienie otaczającego silnik powietrza atmosferycznego? Fajne [...]
                      Faktycznie jakoś dziwnie to wygląda - pewnie coś pomyliłem - wybaczcie panowie (zwłaszcza, że teraz próbuję znaleźć źródło tej informacji i coś nie bardzo)

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        no wlasnie też mi się tak wydawało - czujniki nowej wersji a kody błędów ze starych systemów :shock:

                        MAP - manifold absolute pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

                        ZTCP benzyniaki, siedział on za przepustnicą i pełnił rolę wakuometru w gaźnikowcach dla jednostki ECU - im większe podciśnienie, tym silnik bardziej obciążony a przepustnica bardziej zamknięta
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10996
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez miki1979
                          Faktycznie jakoś dziwnie to wygląda - pewnie coś pomyliłem - wybaczcie panowie
                          ależ nie musisz, bo właśnie tak może być....
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            co ciekawe czujnik MAP, z tego co wiem, pełnił rolę zamienną / uzupełniającą w stosunku do przepływomierzy (przepływomierz dawał informację o prędkości przepływającego powietrza).

                            Jak to szło: mamy:
                            - uchylenie przepustnicy,
                            - temperatura powietrza zasysanego,
                            - ciśnienie powietrza w kolektorze ssącym
                            (z dwóch powyższych mamy chyba gęstość powietrza, przez co także jego masę)
                            - oraz ładunek powietrza które silnik zaciągnął (to z przepływomierza).

                            Może ktoś powiedzieć co będzie z czego wynikało? (wydaje mi się, że któraś ze zmiennych jest tu nadmiarowa i da się ją określić na podstawie pozostałych)
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • miki1979
                              Drive
                              • 2013
                              • 70
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              No to teraz już żeście mnie tak zasypali fachowością, że już całkiem nie wiem o co biega

                              Musze jutro na spokojnie obadać wszystkie wtyczki w okolicy intercoolera - dobrze mówię czy szukać gdzie indziej?
                              Jest opcja, że walnęli mi wodą pod ciśnieniem podczas mycia i coś się uwaliło przy wtyczce/czujniku ?

                              Komentarz

                              • robreg
                                L&K
                                • 2010
                                • 1195
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez miki1979
                                Zamieszczone przez robreg
                                [...]czyli, że w jednej obudowie zrobili czujnik ciśnienia doładowania (niuchający ciśnienie w kolektorze po turbinie i IC) a drugi, w tym samym miejscu, niuchający ciśnienie otaczającego silnik powietrza atmosferycznego? Fajne [...]
                                Faktycznie jakoś dziwnie to wygląda - pewnie coś pomyliłem - wybaczcie panowie (zwłaszcza, że teraz próbuję znaleźć źródło tej informacji i coś nie bardzo)
                                teraz to dałeś nam łamigłówkę na wieczór może coś się wymyśli.

                                wydaje mi się, że tego G71 nie ma w TSI, a błąd tyka czegoś innego zastanawia mnie też z rosstecha:
                                Special Notes

                                On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.
                                Może nie będę tego tłumaczył

                                [ Dodano: Sro 20 Lis, 13 21:28 ]
                                Zamieszczone przez miki1979
                                No to teraz już żeście mnie tak zasypali fachowością, że już całkiem nie wiem o co biega
                                nie fachowością, tylko luźnymi fantazjami na temat dawno nie stosowanej w praktyce fizyki. To z fachowością jeszcze nie ma wiele wspólnego.

                                Miki, zastanawiam się, czemu rosstech pisze w przypadku tego błędu coś o napinaczach łańcuchów rozrządu. Coś Ci o tym wiadomo?
                                Pozdrawiam, Robreg.
                                ----
                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10996
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  robreg, kolo nie zaśnie teraz :diabelski_usmiech
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • miki1979
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 70
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez robreg
                                    [...]

                                    wydaje mi się, że tego G71 nie ma w TSI, a błąd tyka czegoś innego zastanawia mnie też z rosstecha:
                                    Special Notes

                                    On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.
                                    Może nie będę tego tłumaczył
                                    Kurna coś mnie ten napinacz prześladuje ostatnio Kupiłem furkę 5-latek, - 160 kkm przebiegu i teraz czytam takie rzeczy o tych "niezniszczalnych" łańcuchach, że zaczynam wierzyć, że kupiłem jeżdżącą minę (w książce serwisowej nie ma śladu, że coś tu było robione)
                                    Ostatnio byłem nawet u mechanika (nie ASO, ale mechanik polecany przez niektórych na tym forum) i twierdził, że auto ładnie pracuje i żeby nie szukać dziury w całym tylko jeździć i nie myśleć o żadnym napinaczu i łańcuchu... Sam już nie wiem co o tym myśleć


                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    robreg, kolo nie zaśnie teraz :diabelski_usmiech
                                    Musze przyznać, że odkąd zaraz po kupnie auta trafiłem na to forum to czytam i czytam i niby sen mam póki co w miarę spokojny to zaczynam się powoli bać wsiadać do tego auta

                                    Komentarz

                                    • robreg
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1195
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                      #19
                                      przepraszam, staram się jak mogę pomóc

                                      Miki na spokojnie poszukaj w necie informacji o powiązaniu problemów z napinaczem łańcucha a błędem 000262 - nie sądzę, by rosstech napisał o tym wyraźnie w uwagach dla jaj.

                                      Ja też nie znalazłem czujnika G71 w wyposażeniu TSI. Miałby on chyba sens w silniku wolnossącym. Wydaje mi się, że do dawkowania paliwa w TSI jego rolę pełni manifold absolute pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

                                      [ Dodano: Sro 20 Lis, 13 21:39 ]
                                      Zamieszczone przez miki1979
                                      Musze przyznać, że odkąd zaraz po kupnie auta trafiłem na to forum to czytam i czytam i niby sen mam póki co w miarę spokojny to zaczynam się powoli bać wsiadać do tego auta
                                      A co mam powiedzieć ja??? Mam BXE i na chwilę obecną uważam (bo tak się kiedyś na mądrych książkach o mechanice nauczyłem), że sama wymiana panewek korbowych na nominały, bez obrabiania czopów wału to głupota. A co będzie, jak się okaże, że technologia mechaniczna się zmieniła i takie ruskie remonty miały sens???

                                      Witaj w drużynie bojących się o swoje jednostki napędowe.
                                      Pozdrawiam, Robreg.
                                      ----
                                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                      Komentarz

                                      • miki1979
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 70
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez robreg
                                        przepraszam, staram się jak mogę pomóc

                                        Miki na spokojnie poszukaj w necie informacji o powiązaniu problemów z napinaczem łańcucha a błędem 000262 - nie sądzę, by rosstech napisał o tym wyraźnie w uwagach dla jaj.

                                        Ja też nie znalazłem czujnika G71 w wyposażeniu TSI. Miałby on chyba sens w silniku wolnossącym. Wydaje mi się, że do dawkowania paliwa w TSI jego rolę pełni manifold absolute pressure sensor - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
                                        Spoko, spoko - doceniam. (i staram się nie załamywać
                                        Mimo wszystko mam nadzieję, że błędy te nie mają nic wspólnego z tym nieszczęsnym napinaczem i wiążę je z wizytą w automyjni i siurnięciem wodą tam gdzie nie potrzeba...

                                        Poza tym chcę wierzyć w to co gdzieś przeczytałem, że ten mój silnik (BZB) ma jeszcze normę euro4 i awarie napinaczy tu nie występują (albo są znacznie rzadsze niż w innych jednostkach)

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 10996
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez robreg
                                          Witaj w drużynie bojących się o swoje jednostki napędowe.
                                          he he
                                          ja mam za sobą turbinę, wałek, popychacze, pompowtryski...
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krzynol
                                            Zamieszczone przez robreg
                                            Witaj w drużynie bojących się o swoje jednostki napędowe.
                                            he he
                                            ja mam za sobą turbinę, wałek, popychacze, pompowtryski...
                                            OT, ale muszę! Godzinę tego Twojego posta szukałem!!! Oficjalnie mogę rzec: Już się nie boję! Straciłem dziewictwo posiadacza BXE pod maską!

                                            Jak mi Cię Piter kiedyś na żywo pokaże, to Cię kopnę w d...ę na powitanie! ;-) ;-) ;-) Wywróżyłeś mi to chyba zdalnie!!! Przy 192200km chwaliłem się jak to zdrowaśki odmawiam co kilometr na wszelki niewypadek? G.... wszystkie zdrowaśki dały! 192600km - wałek nierządu + komplet hydropopychaczy (bo wałek) + komplet uszczelnień PD (bo dupy na jednym dały) + olej + filtr oleju = 2700 brutto!

                                            Dzięki Krzynol za dobre słowo

                                            Ale co by nie mówić, teraz moje BXE działa zdecydowanie lepiej. Na to, co się w moim BXE stało to jakiś osobny wątek z fotostory zrobię, bo do tej pory wyjść z podziwu nie mogę, jakim śmieciem jest rozrząd w tym silniku. I to śmieciem, wydaje mi się, opracowanym z premedytacją w programie CAD autorów - to nie są żadne niedoróbki materiałowe, nie wierzę w taki szit.
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              teraz czas na panewki.... :wink:
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez przemik
                                                teraz czas na panewki.... :wink:
                                                następny Życzliwy - 8) :P dajcie wałek spłacić
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • bartik
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 14

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez miki1979
                                                  Poza tym chcę wierzyć w to co gdzieś przeczytałem, że ten mój silnik (BZB) ma jeszcze normę euro4 i awarie napinaczy tu nie występują (albo są znacznie rzadsze niż w innych jednostkach)
                                                  miki1979, czy udało ci się rozwiązać problem? Co to było i gdzie naprawiłeś?

                                                  Mam identyczny silnik i identyczne błędy tj :
                                                  000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
                                                  P0106 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
                                                  000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
                                                  P0237 - 000 - Signal too Low - MIL ON

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...